همشهری آنلاین: دولت انگلیس با کاهش مالیات بر ارزش افزوده و سرمایه‌گذاری بیشتر بخش دولتی می‌کوشد اقتصادش را از بحران نجات دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه یورونیوز، قرار است برنامه نجات اقتصادی انگلیس روز دوشنبه ۲۴ نوامبر ۲۰۰۸ برابر با ۴ آذر ۸۷ اعلام شود که به گفته الیستر دارلینگ - وزیر دارایی انگلیس -  این برنامه ۲۴ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت.

این بودجه از طریق افزایش بدهی دولتی تامین خواهد شد. احزاب مخالف به شدت با این برنامه به علت افزایش بدهکاری دولت انتقاد کرده‌اند. دیویدکامرون - رهبر حزب محافظه‌کار - در خصوص افزایش مالیات‌ها در آینده به علت این بدهی سنگین هشدار داده است.

میزان بدهی دولت ممکن است به ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

بر اساس برنامه پیشنهادی میزان مالیات بر ارزش افزوده از ۱۷ درصد به ۱۵ درصد خواهد رسید که این حداقل مجاز مالیات بر ارزش افزوده تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا خواهد بود.

مردم انگلیس واکنش‌های متفاوتی به این برنامه داشته‌اند. یک زوج انگلیسی می‌گویند: تصور نکنیم این برنامه موجب شود ما پول بیشتری خرج کنیم. برای کارایی واقعی این برنامه، ارزش مالیات بر ارزش افزوده می‌بایست ۱۰ درصد کاهش یابد.

یک زن انگلیسی نیز گفت: این کاهش قابل توجه نیست اما به هر حال کاهش هزینه‌ها در حالی که بیکاری رو به افزایش است مفید واقع خواهد شد.

به نوشته مطبوعات انگلیس کاهش مالیات بر ارزش افزوده از کریسمس امسال اعمال می شود اما این اقدام موقت خواهد بود و تا دو سال دیگر به وضع عادی خود بازخواهد گشت.

کد خبر 69154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز